Voortgang Voedselbosproject

Het zogenaamde ‘plantplan’ van het voedselbos vordert gestaag. Telkens zijn we in overleg met verschillende partijen waaronder de Gemeente, Staatsbosbeheer, en het Waterschap – zij zijn immers de grondeigenaren van het Haverland dat de Stichting in beheer heeft – maar ook met het IKL, Stichting Voedselbosbrigade Limburg en Nederlands’ enige echte voedselbos-‘guru’ Wouter van Eck over wát we exact gaan aanplanten en wáár?

In het bos vond je al verschillende soorten appelbomen, hazelaars, zoete kers, en nu vind je er ook kleine walnootboompjes. In februari zijn verschillende fruitstruiken, hoog- en laagstambomen besteld. Zodra ze zijn geleverd, zullen we ze planten tijdens één van de maandelijkse werkdagen.

Aanmelden als vrijwilliger en meehelpen tijdens de maandelijkse werkdagen? Dat kan. Neem contact met ons op.