Voor wie is Stichting Haverland?

Stichting Haverland richt zich op de mensen in de lokale gemeenschap én op de lokale natuur en ecologie. Onze vaste uitvalsbasis is in Susteren, bij ’t Gouden Kwekeriek op de hoek van de Hommelweg en de Heidestraat.

Sommige mensen zijn al enorme natuurliefhebbers en melden zich spontaan als vrijwilliger voor onze maandelijkse werkdag in het Voedselbos, gelegen aan de overkant van ’t Gouden Kwekeriek, langs het Pieterpad en de meanderende Middelsgraaf.

Andere mensen doen mee aan één van onze activiteiten. Ook lokale scholen en andere instellingen weten ons steeds vaker te vinden voor het organiseren van een educatieve speurtocht, een origineel teamuitje, een workshop en zelfs een theatervoorstelling.

Samen zorgen voor een groener stukje Aarde

Het maakt eigenlijk niet uit wat de activiteit is en hoe we het noemen. Zolang hetgeen we doen maar bijdraagt aan het bevorderen van het besef dat onze leefwereld van onschatbare waarde is voor de mens en om die reden onze goede zorg verdient opdat wij er vervolgens – letterlijk – de vruchten van kunnen plukken.

Jong en oud, groot en klein, individu en groep, inwoner, gemeente, school en bedrijf, iedereen is welkom om zich op enigerlei wijze te verbinden aan Stichting Haverland en langs die weg wéér en méér in contact te komen met de natuur, én met elkaar.

Kom kennismaken!

Wil je een keertje meewerken in het Voedselbos of ben je benieuwd naar andere samenwerkingsmogelijkheden, neem dan gerust contact met ons op. Het is onze ambitie om zoveel mogelijk kennis te delen. Liefst op een plezierige, ongedwongen en natuurlijke manier. En we staan altijd open voor suggesties.